فوم پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد

فوم پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد

در تحقیق در مورد بهترین مواد عایق رطوبتی برای اهداف ساختمانی خود، احتمالاً با اصطلاح “فوم پلی اتیلن” برخورد کرده اید و به این فکر کرده اید که دقیقا چیست.فوم پلی اتیلن یا PE، یک ماده رایج در عایق رطوبتی و سایر کاربردهای ساختمانی است.به دلیل ساختار منحصربه‌فرد و سهولت تولید، می‌توان آن را برای اهداف مختلفی استفاده کرد.فوم پلی اتیلن دارای مقاومت حرارتی و مکانیکی بالایی است.این ماده را می توان در کاربردهای مختلف نه تنها در لوله کشی و گرمایش، بلکه در خودروسازی، هوافضا، صنایع دریایی، لباس ورزشی و سایر بخش ها استفاده کرد.

کیفیت فوم پلی اتیلن

کیفیت فوم PE ، آن را برای بسیاری از کاربردها ایده آل می کند.

اوا اینکه صدا را جذب می کند.این باعث می شود فوم پلی اتیلن به عنوان یک عایق صوتی، موثر باشد.در حالی که مواد دیگری وجود دارند که به جلوگیری از پخش صدا در خودروها و ساخت و سازها کمک می کنند، تولید تعداد کمی از آنها ارزان است.

دوم اینکه سبک وزن است.این ویژگی دلیل اصلی است که شما شاهد استفاده از فوم PE در بسیاری از مکان‌ها و خودروها خواهید بود.از آنجایی که تولیدکنندگان به دنبال کاهش وزن خودروها برای رسیدن به استانداردهای CAFE (بهینه سازی مصرف سوخت) هستند، طراحان برای عایق کاری و ارتعاش به فوم PE مراجعه می کنند.وزن در ساخت و ساز اهمیت چندانی ندارد، اما برای حمل مواد به سایت اهمیت دارد.

علاوه بر این،ساخت و شکل دادن فوم PE آسان است.تولید کنندگان می توانند آن را به مقدار تقریباً نامحدودی از عرض و ضخامت شکل دهند و حتی آن را طوری شکل دهند که با خطوط بسیار خاص مطابقت داشته باشد.این سطح از انعطاف پذیری آن را به انتخابی محبوب برای طراحان تبدیل می کند.

در نهایت، فوم پلی اتیلن در برابر پاره شدن مقاومت می کند.این امر میزان نقص تصادفی و نقص هایی را که ممکن است یک پروژه ساخت و ساز را به خطر بیندازد، کاهش می دهد.

کیفیت فوم پلی اتیلن

عایق پلی اتیلن چیست

بیایید حالا در مورد اینکه عایق پلی اتیلن دقیقا چیست و چگونه بهترین راه حل برای محافظت از تمام سیستم های لوله کشی آب سرد/آب گرم و کانال های تهویه مطبوع شما است، بیاموزیم.عایق پلی اتیلن با داشتن رسانایی حرارتی پایین تر در مقایسه با سیستم های عایق سنتی، انتخاب ارجح برای عایق کاری لوله و کانال HVAC تجاری و ساختمان است.این عملکرد حرارتی عالی را ارائه می دهد و هزینه های جاری سیستمی را که روی آن نصب می شود، کاهش می دهد.

با لوله عایق پلی اتیلن ، باید هزینه کمتری برای انرژی صرف کنید.عایق کاری لوله های آب گرم از اتلاف گرما در محیط اطراف جلوگیری می کند.به طور مشابه، عایق کاری لوله های آب سرد از تراکم جلوگیری می کند.

برای افزایش عمر سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان خود، به عایق بندی مناسبی نیاز دارید که نه تنها کاهش انرژی و صرفه جویی در هزینه را برای شما به ارمغان آورد، بلکه با کاهش ردپای کربن ساختمان، از محیط زیست ما نیز مراقبت کند.عایق کاری با عایق پلی اتیلن در مصرف انرژی در طول عمر سیستم صرفه‌جویی می‌کند و راه حلی برای مراقبت از محیط زیست است.

چرا فوم پلی اتیلن برای ساخت و ساز و عایق بندی عالی است

فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن دارای خواص زیادی است و برای ساختمان سازی و عایق بندی بسیار عالی می باشد.

وقتی با فوم پلی اتیلن کار می کنید، حتی اگر مجبور باشید آن را برش دهید و شکل دهید، گرد و غبار ایجاد نمی کند.این بدان معنی است که شما مجبور نیستید از همان سطح تجهیزات ایمنی که ممکن است با سایر اشکال عایق مورد نیاز باشد ، استفاده کنید.

علاوه بر این، پلی اتیلن اغلب در برابر انواع خطرات مربوط به آب مقاومت می کند.کپک و سایر مزاحمت های باکتریایی روی فوم پلی اتیلن تشکیل نمی شوند.توانایی جلوگیری از کپک زدن از ملاحظات ایمنی عمده برای ساختمان است.

در نهایت، اگرچه این موضوع به ندرت در سایت های ساختمانی نگران کننده است، فوم پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی و گریس مقاومت می کند.در واقع بسیاری از اشکال پلاستیک توسط بسیاری از مواد شیمیایی رایج خورده یا ضعیف می شوند.فوم پلی اتیلن با مقاومت در برابر این نوع تخریب، ثابت می کند که یک ماده ساختمانی بادوام و قابل اعتماد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *