چرا باید لوله های آب را عایق کاری کنیم

چرا باید لوله های آب را عایق کاری کنیم

لوله های بیرونی در معرض دمای بسیار سرد قرار دارند.برای جلوگیری از ترکیدگی لوله در فصل زمستان باید آنهایی که در فضای بیرونی قرار دارند را عایق کاری کنید.برای کمک به شما در جلوگیری از ایجاد ترک در لوله های خود، لیستی از چند نوع عایق لوله در فضای باز و کاربردهای آنها را گردآوری کرده ایم و به شما خواهیم گفت که عایق کاری لوله ها چه مزایایی دارد.

انواع عایق لوله و مزایا

  • عایق لاستیکی

عایق لاستیکی لوله به گونه ای طراحی شده است که منبسط و منقبض شود تا تغییرات دما و رطوبت را در خود جای دهد.این نوع عایق به دلیل قیمت پایین و دوام ،بسیار محبوب است.نصب عایق لاستیکی روی لوله‌ها یک راه ساده برای جلوگیری از اتلاف گرما هنگام انتقال آب گرم به وسایل مختلف خانه شماست.

  • عایق لوله فایبرگلاس

روکش لوله فایبرگلاس مجهز به فایبرگلاس و لایه ای از پلاستیک است که برای به دام انداختن رطوبت طراحی شده است.این نوع عایق برای جلوگیری از آسیب به لوله ها در مناطقی از کشور که دارای آب و هوای سرد است ، استفاده می شود.عایق بندی لوله های آب با فایبرگلاس به جلوگیری از ایجاد ترک و سوراخ در لوله های شما کمک می کند.

انواع عایق لوله

  • عایق پشم شیشه

پشم شیشه با رشته هایی از الیاف شیشه که به هم متصل هستند تولید می شود.این نوع عایق لوله آب معمولاً در ساختمان های تجاری برای توزیع آب گرم یا کاهش صدا استفاده می شود.

  • عایق فوم پلی اتیلن

بر خلاف عایق های لاستیکی، لوله عایق پلی اتیلن برای انبساط و انقباض در برابر نوسانات دما طراحی نشده است.فوم پلی اتیلن یک ماده سلول بسته سبک، سخت، مقاوم و بدون بو است.فوم پلی اتیلن انتخابی مناسب برای عایق کاری لوله هاست.

مزایای خرید عایق لوله

  • از بین بردن خوردگی

همانطور که آب گرم از طریق لوله های شما به هر یک از وسایل توزیع می شود، یک لایه نازک از رطوبت شروع به تشکیل در قسمت بیرونی خطوط آب شما می کند.متأسفانه، رطوبت بیش از حد می تواند باعث ایجاد زنگ زدگی روی لوله های شما شود.برای جلوگیری از خرابی، مهم است که روی عایق لوله سرمایه گذاری کنید.

  • کاهش سر و صدا

غیر طبیعی نیست که لوله های شما صداهای عجیب و غریب تولید کنند، زیرا آب و زباله از طریق آنها به گردش در می آید.عایق بندی لوله های آب با فوم راهی ساده برای از بین بردن سر و صدا در خانه، آپارتمان یا کانکس شماست.عایق لوله برای به حداقل رساندن صداهای ناشی از گردش آب و اجسام در لوله های شما طراحی شده است.

مزایای خرید عایق لوله

  • جلوگیری از یخ زدگی لوله ها

هنگامی که دمای بیرون به زیر نقطه انجماد آب کاهش می یابد، آب لوله های شما می تواند در مدت زمان کمی یخ بزند.هنگامی که آب شروع به یخ زدن می کند، منبسط شده و باعث ایجاد ترک در لوله می شود.اگرچه عایق لوله همیشه نمی تواند از تشکیل یخ در لوله های شما جلوگیری کند، اما احتمال ترکیدگی لوله در خانه را کاهش می دهد.هنگامی که عایق را روی لوله های آب خود نصب می کنید، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا آب یخ بزند.

  • کمک به آب گرم

آب گرم از طریق لوله ها سفر می کند تا به شیر برسد و طی مسیر برخی از گرما را از دست می دهد.در حالی که این ممکن است قابل توجه نباشد، می تواند در طولانی مدت هزینه زیادی به همراه داشته باشد.عایق بندی لوله های آب گرم به حفظ دمای آب کمک می کند.این باعث می شود شما آبگرمکن خود را کم کنید و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

عایق لوله گاهی اوقات ضروری نیست، اما اثرات طولانی مدت آن ثابت می کند که ارزشمند است.پولی که صاحبان خانه ها در یک سال صرفه جویی می کنند، اغلب بیشتر از هزینه ای است که برای خرید عایق لوله می پردازند.امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد لوله عایق پلی اتیلن صحبت کنید و بدانید که آیا یکی از بهترین ها برای خانه شما هست یا خیر.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *