همه چیز در مورد اتصالات مسی

همه چیز در مورد اتصالات مسی

همه چیز در مورد اتصالات مسی

قابلیت اطمینان، خواص ضد خوردگی و مقاومت در برابر خواص آب،  لوله های مسی را پیشرو در میان اتصالات خط لوله می کند. استفاده محدود از ورقه های مسی نتیجه هزینه بالای تولید است.بنابراین، ویستا مهر بهترین تولید کننده لوله مویی و اتصالات مسی در این مقاله به بررسی سایر مزایای خط لوله مسی می پردازد و به معایب آن اشاره می کند.

کاربرد اتصالات مسی

به دلیل استفاده گسترده از لوله های پلاستیکی، بسیاری این تصور را دارند که دیگر از خطوط لوله فلزی در نصب سیستم های مهندسی استفاده نمی شود. اما این دور از واقعیت است، امروزه در کنار لوله های پلی پروپیلن و پی وی سی از لوله های فولادی و مسی برای تجهیز سیستم های تامین آب و گرمایش استفاده می شود. لوله های مسی برای نصب سیستم های مهندسی صنعتی و خانگی، خطوط لوله برای تامین آب سرد و گرم، گرمایش و تامین گاز استفاده می شود.

لوله های مسی مزایای زیادی دارند:

  • عمر مفید بیش از 50 سال
  • مقاومت در برابر دماهای بالا و پایین
  • پایداری شیمیایی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و تخریب تحت تأثیر اجزای موجود در آب لوله کشی
  • سهولت نصب

لوله های مسی را می توان در محدوده دمایی 100- تا 250+ درجه سانتی گراد استفاده کرد.  دماهای شدید بر خواص فیزیکی مواد تأثیر نمی گذارد. به عنوان مثال، در مقایسه با لوله های پلاستیکی، که دارای ضریب انبساط حرارتی بالایی هستند، لوله های مسی حتی زمانی که تحت بارهای حرارتی بالا کار می کنند، پایدار می مانند.  تأثیر دماهای پایین و حتی یخبندان نیز تأثیری بر خواص فیزیکی و مکانیکی لوله کشی مسی ندارد.

همه چیز در مورد اتصالات مسی

انواع لوله های مسی و اتصالات

لوله‌ها و اتصالات مسی اشکال و تنوع‌های مختلفی دارند، مانند لوله‌های بدون درز که مواد آلی را جذب نمی‌کنند و ایمنی بیش تری را تضمین می‌کنند و لوله‌های منعطف که در نصب پلمنت‌ها در ساختمان‌های بزرگ که بیش از بیست طبقه هستند استفاده می‌شود. این نوع لوله، صرفه جویی می کند، زیرا استفاده از اتصالات را بسیار کاهش می دهد، علاوه بر این که در مقایسه با سایر محصولات بسیار کاربردی و سریع نصب می شود.

ترکیب و ویژگی های اتصالات مسی

اتصالات مسی یک گزینه نسبتا انحصاری برای تنظیم یک سیستم ارتباطی است. با وجود مزایای غیرقابل انکار متعدد، مس کم تر مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل اصلی، ظهور مواد جایگزین مقرون به صرفه مانند اتصالات پلاستیکی و فلزی است.

مزایای اصلی اتصالات مسی

اتصالات مسی مزایا و معایب خود را دارند. بیایید با بررسی مزایای لوله های مسی شروع کنیم. مس و فولاد ضد زنگ، کم تر مستعد ایجاد شرایط برای ته نشین شدن باکتری ها هستند. لوله های مسی نیز آب عبوری از خود را یونیزه می کنند که عمر مفید آن ها بیش از 50 سال است و پس از نصب، دیگر اصلاح نمی شوند و در موارد بسیار نادری تعمیر می شوند.

مقاومت در برابر خوردگی و شکل پذیری

شاید دلیل اصلی نفع یک سیستم لوله کشی مسی،  مقاومت آن در برابر زنگ زدگی باشد. این ویژگی تأثیر منفی بر سیستم های لوله کشی را به حداقل می رساند. بر خلاف محصولات فولادی، اتصالات مسی مواد کم تری مصرف می کنند و در صورت فرآیندهای خوردگی نیازی به نصب لوله هایی با ضخامت دیواره بیش از حد تخمین زده نشده نیست.

تعدادی از مزایای عملیاتی قابل توجه خطوط لوله مسی:

  • انعطاف‌پذیری مواد در پردازش : لوله‌ها را می‌توان برای ایجاد شبکه‌های پیچیده با استفاده از ابزار دستی خم کرد.
  • حفظ یک شکل داده شده :محصولات پلیمری نرم نمی توانند به این خاصیت ببالند.
  • احتمال تغییر شکل بدون شکست
  • جهش دما باعث تغییر در پارامترهای خطی نمی شود
  • در عین حفظ یکپارچگی، در برابر چرخه های انجماد و ذوب مقاومت می کند.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اشعه ماوراء بنفش

مس در تعامل با محلول های نمکی، فرمالیون و اسیدهای غیر اکسید کننده رقیق تجزیه نمی شود و هنگام تماس با کلر، اکسیدهای خطرناکی برای انسان ایجاد نمی کند. هم چنین مس ویژگی های خود را تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش از دست نمی دهد.  لوله های مسی در نگهداری بی تکلف هستند و مانند لوله های فولادی یا چدنی نیازی به مراقبت منظم ندارند. لوله های آلیاژ مس در کنار خواص مقاومتی خوب، تا حدودی سبک تر از همتایان فولادی خود هستند. این امر حمل و نقل و نصب آن ها را آسان می کند. دیگر مزیت مسلم خطوط لوله مسی امکان استفاده مکرر است.

معایب اتصالات مسی

اتصالات مسی معایب نسبتا کمی دارند:

  • قیمت بالا
  • نیاز به استفاده از تجهیزات ویژه برای نصب
  • نیاز به استفاده از فلز برای لحیم کاری
  • رسانایی الکتریکی

نکات پایانی

لوله ها و اتصالات مسی که در بسیاری از پروژه های ساختمانی چه در ابعاد صنعتی و چه در تاسیسات و بازسازی ساختمان اعم از بزرگ، متوسط ​​و کوچک وجود دارد، محصولاتی هستند که در هیچ سازه هیدرولیکی باکیفیتی نمی توان از آن غافل شد.  اتصالات، همان طور که از نام آن پیداست، وظیفه به هم پیوستن طرح هیدرولیک و اتصال یک لوله به لوله دیگر را به منظور تکمیل پروژه به طور موثر انجام می دهند و تنوع این مواد بسیار زیاد است، زیرا هر نوع دارای مشخصات خاصی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *